Toggle Shop Sidebar

Geen producten gevonden die aan je zoekcriteria voldoen.

Het Italiaanse modemerk staat bekend om z’n bijzondere stoffen en duurzame kwaliteit. Vanaf dat het merk werd opgericht, domineerde het meteen het straatbeeld; casual kledingstukken die naast stijlvol en militaristisch, ook nog eens sportief en comfortabel zijn.

Het verhaal achter Stone island:

Wat veel mensen niet weten, is dat het immens populaire merk Stone Island pas is ontstaan nadat designer Massimo Osti eerst C.P. Company had opgericht. Omstreeks 1983 ontdekte hij namelijk een bijzondere stof (tela stella), die niet binnen de toenmalige collectie van C.P. Company paste. Daarom heeft hij toen een nieuw merk opgericht onder de nieuwe naam. (Label) Stone Island creëerde Osti zeven jassen van de stof, Allemaal geïnspireerd op het kleden van de militairen en de arbeiders van die tijd. Het bijbehorende logo, het kompas van Stone Island, werd geheel in lijn met de militaire stijl van het merk ontworpen.

Hoewel Massimo Osti vanaf de eerste dag verantwoordelijk was voor de ontwerpen van de collecties van Stone Island, toen Carlo Rivetti vanaf 1993 aan het roer stond van het bedrijf. Nadat Massimo Osti Stone Island verliet, is het Rivetti die Paul Harvey ontdekt, de designer die tot 2008 verantwoordelijk was voor de ontwerpen van Stone Island. Als ook Harvey het merk na twaalf succesvolle jaren verlaat, is het Carlo Rivetti die het roer omgooide en vanaf dat moment kiest voor een multicultureel team van designers. Het is dit team dat vandaag de dag verantwoordelijk is voor het ontwerpen van alle Stone Island kleding. En dat heeft het gemaakt tot het succes dat het tot op de dag van vandaag nog steeds is.

 

De jassen van Stone island:

 

Een van de populaire jassen van Stone island is toch wel de Soft Shell vooral onder de jongeren van tegenwoordig is hij niet weg te slaan. Iedereen wil die jas hebben terwijl de jas toch wel van een hogere prijsklasse is maar dat vinden de jongeren van tegenwoordig juist geweldig, hoe duurder, hoe beter, hoe mooier zo denken de meeste jongeren van tegenwoordig.

 

 

 

Shopping cart

0

Geen producten in je winkelmand.